Reklama gabinetu lekarskiego jest jak najbardziej dozwolona. Należy jednak pamiętać o zachowaniu sporej dozy ostrożności ze względu na obowiązujące ustawy (np. art. 63 Kodeksu Etyki Lekarskiej). W przeciwnym razie możemy narazić się na surowe sankcje dyscyplinarne Samorządu Lekarskiego oraz regulacje prawne wynikające z art. 147 a § 2 kodeksu wykroczeń. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy, jak powinna wyglądać profesjonalna reklama gabinetu lekarskiego. Udzielimy również praktycznych wskazówek na temat najskuteczniejszych sposobów promocji dla lekarzy. Miłej lektury!
REKLAMA GABINETU LEKARSKIEGO – JAKIE ZAKAZY OBOWIĄZUJĄ LEKARZY?
Lekarze nie mogą nakłaniać do skorzystania ze swoich usług medycznych. Zakaz obejmuje również reklamowanie swojego sprzętu medycznego, jako najlepszego rozwiązania na daną dolegliwość. Informowanie o metodach i skuteczności leczenia jest kategorycznie zabronione.
Lekarze nie mogą wykorzystywać swojego wizerunku w celach komercyjnych. Mogłoby to wprowadzić konsumenta w błąd i nakłonić do skorzystania z niewłaściwej usługi lub zakupu zbędnego produktu.
REKLAMA GABINETU LEKARSKIEGO – JAKIE SĄ SPOSOBY NA PROMOWANIE LEKARZY?
Biorąc pod uwagę aktualne standardy oraz fragmenty uchwały nr 29/11/VI Naczelnej Rady Lekarskiej z 16 grudnia 2011 roku, można śmiało wywnioskować, że jednym z najbezpieczniejszych sposobów reklamy jest marketing internetowy. W jego skład wchodzą usługi tj.:
- pozycjonowanie,
- social media marketing,
- wizytówka Google Maps.
Warto również wspomnieć, iż aktualnie są to najbardziej opłacalne rozwiązania promocyjne. Stosunek ceny do rezultatów okazuje się bardzo często „strzałem w dziesiątkę”. Klientów można pozyskać relatywnie niskim kosztem w krótkim czasie (np. w granicach 2-3 miesięcy).
REKLAMA GABINETU LEKARSKIEGO – 3 METODY PROMOWANIA GABINETÓW LEKARSKICH W 2022 ROKU!
Skuteczna reklama gabinetu lekarskiego powinna opierać się o 3 podstawowe działania, a mianowicie – pozycjonowanie (SEO – Search Engine Optimization), social media marketing oraz wizytówkę Google Moja Firma. Poniżej przedstawiamy szczegóły!
Pozycjonowanie (SEO) – reklama gabinetu lekarskiego pozwalająca uzyskać długofalowe rezultaty
Pozycjonowanie to termin, który określa szereg działań prowadzących do zwiększenia pozycji Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Reklama gabinetu lekarskiego powinna opierać się o lokalne SEO ukierunkowane na ogólne słowa kluczowe (np. lekarz Wrocław) oraz wyrażenia z długiego ogona (ang. long tail SEO), czyli te składające się z więcej niż 4 fraz (np. gabinet lekarski Wrocław – cennik usług).
Pozycjonowanie – zalety
Zalety, jakie niesie za sobą inwestycja w pozycjonowanie:
- większa liczba osób odwiedzających Twoją stronę,
- budowanie zaufania do marki,
- niskie koszty długoterminowe,
- możliwość zmierzenia efektów,
- pozyskanie dodatkowych klientów,
- maksymalizacja współczynnika konwersji,
- większy zysk przedsiębiorstwa.
Warto również wspomnieć o długotrwałych rezultatach pozycjonowania. Otóż widoczność Twojej witryny nie spadnie nawet po zakończeniu współpracy z agencją SEO. Stanie się to dopiero w momencie, gdy konkurencja zacznie wdrażać dodatkowe działania, które spowodują, że autorytet Twojej strony będzie mniejszy, niż konkurencyjnych serwisów. Branżowym konkurentom zajmuje to zazwyczaj minimum kilka-kilkanaście miesięcy.
Social media marketing – reklama gabinetu lekarskiego ukierunkowana na budowanie więzi z potencjalnymi klientami
Reklama gabinetu lekarskiego w social mediach umożliwia pozyskanie nowych klientów w relatywnie krótkim czasie. Konsumenci zaczynają interesować się Twoją marką już po kilku dniach od uruchomienia kampanii Facebook Ads oraz Instagram Ads.
Do płatnych działań reklamowych rekomendujemy dodać bezpłatne formy promocji ułatwiające nawiązanie realnych interakcji z internautami. W tym przypadku należy skupić się przede wszystkim na dodawaniu postów edukacyjnych. Mogą one przykładowo informować konsumentów w tematyce profilaktyki zdrowotnej.
Oprócz tego warto budować relacje z klientami w komentarzach – odpowiadając merytorycznie na ich uwagi.
Wizytówka Google Moja Firma – jeden z najpopularniejszych sposobów na reklamę gabinetu lekarskiego
Wizytówka Google Moja Firma to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów na reklamę gabinetu lekarskiego. Dzięki niej potencjalny klient będzie mógł z łatwością sprawdzić podstawowe dane dot. Twojej firmy oraz referencje klientów, którzy odwiedzili prowadzoną przez Ciebie klinikę.
Wizytówka Google Moja Firma to przede wszystkim darmowa forma promocji Twojej firmy w internecie. Jej założenie to nie wszystko. Zadbaj również o optymalizację GMF, żeby była wysoko w rankingu Google. Możesz zrobić to samodzielnie lub poprosić o pomoc agencji. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji.