masaż

Reklama gabinetu masażu

Usługi związane z rehabilitacją, rozwiązaniami relaksacyjnymi czy też ze wsparciem leczenia zyskują na rynku bardzo duże znaczenie. Trendy te potwierdzają dane przedstawiające zwiększającą się liczbę gabinetów specjalistycznych oferujących m.in. masaże, tlenoterapię czy też usługi dietetyczne. Aby sprostać wymaganiom nowoczesnego rynku, warto zainwestować w reklamę online, która wpłynie na zwiększenie widoczności Twojej marki, ale również dodatkowe konwersje przekładające się na więcej wizyt, telefonów i rezerwacji internetowych. Właśnie o tym porozmawiamy w dzisiejszym artykule. Podpowiemy, jak powinna wyglądać właściwa reklama gabinetu masażu. Miłej lektury!


REKLAMA GABINETU MASAŻU – JAK ZACZĄĆ?


Masażyści powinni kierować działania marketingowe do konkretnych grup odbiorców. Aby pozyskać właściwych klientów, należy stosować spersonalizowane przekazy, pamiętając o tym, że komunikacja ogólna, czyli kierowana do wszystkich jest zbyt droga, żeby była opłacalna.


Obecnie absolutnym „must-have” w tej branży są kampanie w mediach społecznościowych, czyli Facebook Ads oraz Instagram Ads. Dobrym rozwiązaniem okaże się dodatkowo pozycjonowanie lokalne z wykorzystaniem wizytówki Google Moja Firma (GMF) oraz kampanie linków sponsorowanych Google Ads (dawniej AdWords). Poniżej przedstawiamy szczegóły.


KAMPANIE W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH – REKLAMA GABINETU MASAŻU UKIERUNKOWANA NA DODATKOWYCH KLIENTÓW


Kampanie w mediach społecznościowych, czyli Facebook Ads lub Instagram Ads pozwalają pozyskać nowych i zdecydowanych klientów. Dzięki temu możemy w łatwy sposób budować relacje z pacjentami, docierając niskim kosztem do dużej grupy potencjalnych odbiorców.


Odpowiednio zaprojektowana kampania Facebook Ads lub Instagram Ads zmaksymalizuje liczbę konwersji, np. w postaci:

  • zapisu do newslettera edukacyjnego,
  • rezerwacji wizyt,
  • dodatkowych telefonów,
  • zapytań mailowych od potencjalnych klientów,
  • wiadomości w aplikacji Messenger.

Warto również wspomnieć, iż kampanie Meta Ads są wyjątkowo efektywne. Biorąc pod uwagę standardy branży, w jakiej działają masażyści, pierwsze rezultaty można uzyskać już po kilku godzinach od optymalizacji reklamy.


POZYCJONOWANIE LOKALNE (SEO) – NAJLEPSZY SPOSÓB NA LOKALNĄ REKLAMĘ GABINETU MASAŻU


Jednym z najlepszych sposobów na lokalną reklamę gabinetu masażu jest pozycjonowanie lokalne (SEO), czyli działania ukierunkowane na zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania wśród lokalnej społeczności. Dla przykładu, jeśli Twój gabinet masażu mieści się w Krakowie, powinieneś zainwestować w pozycjonowanie na przykładowe frazy typu:

  • „gabinet masażu Kraków”,
  • „masażysta Kraków”,
  • „gabinet masażu leczniczego Kraków”,
  • „dobry masażysta Kraków”
  • itd.


Wraz z założeniem wizytówki Google Moja Firma będziesz widoczny na wybrane wyrażenia również w Mapach Google. Użytkownicy bardzo chętnie korzystają z usług przedsiębiorstw, które posiadają wizytówki GMF.


Jakie zalety niesie za sobą pozycjonowanie lokalne?


Korzyści związane z inwestycją w pozycjonowanie lokalne:

  • wypracowanie przewagi konkurencyjnej,
  • zwiększenie zainteresowania usługami,
  • większy prestiż w branży,
  • możliwość pozyskania wiarygodnych i stałych klientów z danej miejscowości i okolic,
  • więcej wartościowego ruchu z Google.


Pamiętajmy, że pozycjonowanie to przede wszystkim dodatkowa liczba konwersji skutkująca nowymi rezerwacjami, połączeniami telefonicznymi oraz wiadomościami.


Efekty z tej formy reklamy będą widoczne mniej więcej po 2-3 miesiącach w postaci dodatkowego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania przekładającego się na większe grono zdecydowanych interesantów.


KAMPANIE LINKÓW SPONSOROWANYCH GOOGLE ADS – REKLAMA GABINETU MASAŻU POZWALAJĄCA UZYSKAĆ NATYCHMIASTOWE REZULTATY


Kampanie linków sponsorowanych Google Ads są doskonałym uzupełnieniem pozycjonowania. Dlaczego? Ponieważ SEO, inaczej nazywane optymalizacją w wyszukiwarkach to działania długofalowe, które nie przynoszą rezultatów od razu, a po jakimś czasie (np. po 2-3 miesiącach).


W przypadku Google Ads efekty odnotujemy natychmiast po uruchomieniu kampanii. Jeśli została prawidłowo zoptymalizowana, będziemy w TOP 3 płatnych wyników już 1 dnia – pod warunkiem zastosowania odpowiednio wysokich stawek za kliknięcie.


Kampanie linków sponsorowanych Google Ads – zalety


Zalety kampanii Google Ads:

  • natychmiastowe rezultaty – widoczność Twojego gabinetu zwiększy się już w ciągu kilku minut od włączenia kampanii;
  • płatność za kliknięcie – dzięki modelowi PPC (ang. Pay Per Click) zapłacisz za reklamę wyłącznie, gdy dany klient wejdzie na Twoją stronę internetową, czyli będzie zdecydowany na skorzystanie z usługi;
  • budowanie rozpoznawalności marki – potencjalni klienci zapamiętają Twoją firmę, ponieważ reklama Google Ads pojawia się w różnych miejscach w internecie (np. na innych stronach sieci reklamowej Google).

Warto również wspomnieć, iż reklama Google Ads jest stosunkowo tanią formą promocji. W przypadku gabinetów masażu minimalny budżet na kampanie AdWords może wynosić nawet 300-400 zł miesięcznie.