Branża produkcyjna – projektowanie i obróbka tworzyw sztucznych

Rok na pozycjonowanie? Efekt rozłożony w czasie

Na początku 2023 roku do RankHouse zgłosiła się firma specjalizująca się w obróbce tworzyw sztucznych. Głównym celem klienta było pojawianie się wyżej w wynikach wyszukiwania na kluczowe frazy dla jego biznesu, związane z piankami transportowymi.

Wyzwania

Pracę nad pozycjonowaniem domeny klienta rozpoczęliśmy w styczniu 2023 roku. Głównymi zadaniami było zdobycie widoczności w wynikach wyszukiwania i sprowadzenie wartościowego ruchu na stronę internetową. Celem było zwiększenie liczby słów kluczowych w Top 10 wyników wyszukiwania Google w ciągu kilku miesięcy do roku. Klient został poinformowany, że na pierwsze efekty pozycjonowania może oczekiwać od pół roku do nawet roku.

Strategia SEO

Ponieważ cele były typowe dla pozycjonowania, zastosowaliśmy sprawdzone techniki SEO. Kluczowym elementem strategii na początku pracy nad projektem było dobranie odpowiednich słów kluczowych, które miałyby jednocześnie potencjał szybkiego wzrostu i generowania wartościowego ruchu na stronie z wyników organicznych Google.

Realizacja

Keyword research – dobór słów kluczowych jako klucz do sukcesu

Na podstawie dogłębnej analizy rynku oraz konkurencji, a także wyszukań internautów, wybraliśmy zestaw słów kluczowych. Były to frazy, które były ściśle powiązane z oferowanymi usługami klienta i miały wysokie prawdopodobieństwo przyciągnięcia potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie on-site

Dokonaliśmy kompleksowej optymalizacji treści na stronie, uwzględniając wybrane słowa kluczowe. Skupiliśmy się na optymalizacji opisów poszczególnych produktów, meta tagów, nagłówków, treści oraz wewnętrznej struktury linków. W przypadku tej domeny ważne było wyraźne zakomunikowanie zakresu oferty, możliwych zastosowań pianek oraz sposobu realizacji zleceń. Pracowaliśmy nad poprawą komunikowania produktu.

Wprowadziliśmy jasne i zwięzłe wezwania do działania (Call to Action) w opisach kategorii. Poprawiło to komunikatywność i czytelność oferty, zachęcając odwiedzających do dalszej interakcji z witryną, co zwiększyło zaangażowanie użytkowników oraz wskaźnik konwersji.

Zoptymalizowaliśmy strukturę linków wewnętrznych, co ułatwiło nawigację i poprawiło indeksowanie strony przez wyszukiwarki. Umieszczenie linków wewnętrznych na odpowiednich stronach kategorii oraz powiązanych artykułach pomogło w lepszym rozdzielaniu mocy SEO na poszczególne podstrony.

Link Building

Rozpoczęliśmy kampanię link buildingową, zdobywając wartościowe linki zwrotne z renomowanych stron związanych z branżą obróbki tworzyw sztucznych i pokrewnych.


Rezultaty

W przeciągu półtora roku pracy nad domeną liczba słów kluczowych w top 10 wynikach wyszukiwania zwiększyła się o 93,75%.


Dzięki dobraniu skutecznych słów kluczowych domena zaczęła przyciągać bardziej wartościowy ruch. Zwiększyła się liczba odwiedzin z ruchu organicznego:


Dobrane słowa kluczowe po wprowadzeniu pierwszych działań on-site zaczęły notować szybkie wzrosty. W pierwszym miesiącu pozycjonowania mieliśmy już pierwsze awanse istotnych dla domeny fraz do Top 10 Google – całkowicie spoza rankingu. Dynamiczny wzrost ogólnej widoczności odnotowaliśmy jednak po roku od rozpoczęcia prac.

Omówiony przypadek domeny pokazuje, jak klasyczny keyword research i optymalizacja treści mogą przyczynić się do znacznego wzrostu widoczności i ruchu na stronie. Daje także odpowiedź na częste pytanie klientów, czy faktycznie trzeba czekać nawet rok i więcej na prawdziwe efekty prac SEO.