E-commerce z ekskluzywnymi meblami w SEO

+833% wzrostu widoczności w TOP3

Wstęp

Przedstawiamy case study Klienta działającego w branży meblarskiej. Oferta salonu obejmuje meble renomowanych marek. Salon wyróżnia się na rynku wysokiej jakości asortymentem, łączącym funkcjonalność z nowoczesnym wzornictwem.

Cele Klienta

Główne cele postawione przed nami przez klienta to:

  • zwiększenie ruchu organicznego na stronie,
  • poprawa widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Efekty

_______________________________________________________________________________

Zmiana strategii

Nasza współpraca z Klientem rozpoczęła się w styczniu 2020 roku. Pierwszy przeprowadzony audyt wykazał konieczność poprawy podstawowych elementów SEO, takich jak meta tagi czy treści na stronie. Dzięki wdrożeniu tych zmian udało nam się znacząco poprawić widoczność strony dla kluczowych fraz Klienta.

Po ponad dwóch latach współpracy, w kwietniu 2022 roku, Klient wyraził chęć zmiany strategii. Nowym celem stało się przyciągnięcie klientów z branży (projektantów wnętrz, dekoratorów) zamiast koncentracji na kliencie indywidualnym. Dodatkowo Klient chciał zwiększyć ruch na podstronach poświęconych konkretnym markom.

W odpowiedzi na nowe potrzeby Klienta przeprowadziliśmy ponowny keyword research i dobraliśmy nowe słowa kluczowe. Zmiana strategii przyniosła rewelacyjne efekty – w okresie od kwietnia 2022 do czerwca 2024 widoczność w TOP3 zwiększyła się o 433%, a w TOP10 280%. Patrząc na całość naszej współpracy, od początku do czerwca 2024, widoczność w TOP3 wzrosła o 833%, a w TOP10 o 363%.

Najważniejsze elementy naszej nowej strategii

  1. Dobór nowych słów kluczowych

W ramach nowej strategii skoncentrowaliśmy się na frazach związanych z konkretnymi producentami, które są często wyszukiwane przez profesjonalistów z branży. Odeszliśmy od bardziej ogólnych fraz, takich jak „meble designerskie”, „stoły designerskie” czy „krzesła designerskie”, na rzecz bardziej specjalistycznych i ukierunkowanych słów kluczowych.

  1. Ponowna optymalizacja strony

Zmiana fraz wymagała od nas ponownej optymalizacji strony. Utworzyliśmy nowe meta tagi oraz rozszerzyliśmy i przeredagowaliśmy opisy, jeśli tego wymagały. Aktualnie jesteśmy na etapie dalszego uzupełniania brakujących opisów w kategorii „Producenci”. Dzięki tym działaniom udało nam się znacząco poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania dla kluczowych fraz, co przełożyło się na zwiększony ruch organiczny i lepszą widoczność salonu Klienta wśród profesjonalistów z branży wnętrzarskiej. 

  1. Link building

Pamiętając o fundamentalnych zasadach SEO, nie zaniedbujemy działań związanych z link buildingiem, które niejednokrotnie przyniosły znakomite rezultaty. Dzięki systematycznemu pozyskiwaniu wartościowych linków zewnętrznych liczba linków oraz domen prowadzących do strony Klienta zauważalnie wzrosła. W rezultacie odnotowaliśmy wzrost ruchu organicznego oraz liczby słów kluczowych, na które strona pojawia się w wynikach wyszukiwania. Tego rodzaju podejście zapewnia utrzymanie wysokiej pozycji w SERP i przyciąga coraz większą liczbę potencjalnych klientów.