Gadżety Reklamowe – SEO Case Study

Efektywne pozycjonowanie świeżej domeny, bez historii w Google.

Firma oferująca personalizowane gadżety reklamowe z logo i grafikami  zgłosiła się do RankHouse w 2021 roku z nową domeną, która nie miała widoczności w Google. Główne problemy, z którymi borykał się klient, były to:

  • zerowa widoczność w wynikach wyszukiwania,
  • brak wzmianek w sieci na temat działalności firmy,
  • brak treści na stronie, w tym opisów kategorii,
  • brak linków zewnętrznych i wewnętrznych,
  • problemy techniczne związane z optymalizacją strony pod kątem SEO.

Wdrożone działania


Krok 1: uzupełnienie treści na stronie


Na początek skupiliśmy się na stworzeniu wysokiej jakości treści dla strony klienta. Zespół RankHouse opracował szczegółowe opisy kategorii produktów pod dobrane słowa kluczowe mające sprowadzić na stronę wartościowy ruch.

Krok 2: optymalizacja SEO


Następnie przystąpiliśmy do szczegółowej optymalizacji treści przy użyciu specjalistycznych narzędzi SEO. W działaniach uwzględniliśmy:

  • dokładne dopracowanie meta tagów i testowanie ich różnych wersji;
  • linkowanie wewnętrzne w obrębie podkategorii domeny, aby poprawić nawigację po stronie i przepływ link juice;
  • monitorowanie i optymalizację kluczowych fraz, które stopniowo zaczęły indeksować się na dedykowanych podstronach.


Krok 3: budowa profilu linków

Równocześnie rozpoczęliśmy regularne linkowanie zewnętrzne z publikacji. Stworzyliśmy strategię budowy wysokiej jakości, odpowiednio zróżnicowanego profilu linków. Równocześnie z działaniami on-site rozpoczęliśmy stopniowe pozyskiwanie linków ze stron internetowych o dobrej renomie. W ich wyborze kierowaliśmy się analizą danych z narzędzi dedykowanych link buildingowi oraz analizą profilów linków konkurencji.

Krok 4: optymalizacja techniczna

W ramach optymalizacji technicznej przeprowadziliśmy szereg działań mających na celu poprawę indeksowania oraz ogólnej wydajności strony. Jednym z działań było rozbicie mapy strony na mniejsze sekcje, co ułatwiło robotom Google indeksowanie zawartości. Zaimplementowaliśmy również znaczniki schema.org, co pozwala na lepszą prezentację strony w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo dokonaliśmy korekt przekierowań i innych poprawek w kodzie strony. Działania te, w połączeniu z innymi zastosowanymi rozwiązaniami, znacząco przyczyniły się do zwiększenia efektywności pozycjonowania strony w wyszukiwarkach.

Efekty działań

Dzięki wprowadzeniu powyższych działań osiągnęliśmy pierwsze efekty w stosunkowo krótkim czasie. Najważniejszymi z nich było pojawienie się strony w wynikach wyszukiwania, w tym pojawienie się pierwszych fraz w Top 10. Uzyskaliśmy tendencję wzrostową, jeśli chodzi o ogólną widoczność w Top 50 oraz Top 10 zgodnie z narzędziem Senuto. Analizując wykres z dzisiejszej perspektywy, można zauważyć, że wzrost ogólnej widoczności jest długofalowy, z tendencja skokową:

Uzyskane rezultaty w pierwszych 6 miesiącach prac:

  • Wzrost widoczności w Google: po 6 miesiącach od rozpoczęcia działań słowa kluczowe zaczęły indeksować  się  na pierwszych stronach wyników wyszukiwania.
  • Zwiększenie ruchu na stronie: uzyskaliśmy znaczący wzrost ruchu organicznego.
  • Budowa autorytetu domeny: w tym czasie zyskaliśmy ponad 40 wartościowych linków zewnętrznych, co znacząco wpłynęło na autorytet domeny.

Rezultaty w ubiegłym roku (czerwiec 2023 vs. czerwiec 2024)

  • Top 3 w ostatnim roku

wzrost o 408.33%

  • Top 10 w ostatnim roku

wzrost o 108.75%

Kolejne zaplanowane kroki


Obecnie rozpoczęliśmy prowadzenie bloga firmowego. Działanie ma na celu pozyskanie dodatkowego ruchu z niszowych zapytań typu long tail dzięki odpowiadaniu na popularne pytania internautów. Dopasowujemy treść wpisów do owych celów, aby dodatkowo zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania.


Planujemy kontynuować rozwój strategii SEO, koncentrując się na:

  • wzbogacaniu treści bloga o nowe wartościowe artykuły,
  • dalszej optymalizacji istniejących treści,
  • pozyskiwaniu kolejnych linków zewnętrznych,
  • analizowaniu i dostosowywaniu strategii w oparciu o najnowsze trendy i zmiany w algorytmach wyszukiwarek.


Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak RankHouse może pomóc Twojej firmie osiągnąć podobne sukcesy!