Gwałtowny wzrost widoczności dzięki skutecznemu rozbudowaniu witryny
Firma, która do nas zwróciła się o pomoc w SEO oferuje usługi wywozu gruzu i wynajmu kontenerów na gruz. Działa na Śląsku już od wielu lat. Celem działań SEO było dotarcie do większej liczby klientów zainteresowanych usługą, a co za tym idzie, rozbudowa strony www, która początkowo zawierała zaledwie kilka podstron informacyjnych dotyczących podstawowej oferty. Kampanię SEO rozpoczęliśmy w lutym 2023 roku, czyli tuż po tym, gdy klient dokonał modernizacji strony do atrakcyjniejszej wizualnie wersji, dostosowanej do Google.
widoczność witryny wg narzędzia Senuto
Strategia SEO obejmowała przede wszystkim:
- rozbudowę strony poprzez stworzenie nowych kategorii związanych z wywozem gruzu i wynajmem kontenerów,
- wdrożenie linkowania wewnętrznego,
- link building.
Pracę rozpoczęliśmy od podstawowych zadań, takich jak:
- wdrożenie kodu śledzenia Google Analytics,
- utworzenie usługi w Google Search Console,
- przygotowanie i wdrożenie schemy (biznes lokalny),
- poprawa błędów wynikających z migracji witryny, takich jak usuwanie błędów 404 i przekierowań 301 wewnątrz serwisu.
Słowa kluczowe i rozbudowa strony
Po analizie konkurencji i lokalnego obszaru działań klienta dobraliśmy słowa kluczowe generujące powstanie trzech rodzajów podkategorii:
- wywóz gruzu + miasto
- wynajem kontenera + miasto oraz kontener na gruz + miasto
- wywóz worków big bag + miasto
Klient wymienił 21 miast ze Śląska, w których głównie oferuje swoje usługi. Jeśli chodzi o wywóz worków big bag, były to 3 miasta. Oznacza to, że powstało 21 podstron i 21 fraz w przypadku punktu pierwszego, 21 podstron i 42 frazy w przypadku punktu drugiego oraz 3 podstrony i 3 frazy w przypadku punktu trzeciego. Dało to łącznie 45 podstron do utworzenia oraz 66 słów kluczowych dodanych do monitoringu fraz. Początkowo jedynie 17 fraz indeksowało się w obrębie top 50 wyników wyszukiwania.
Początek współpracy – pozycje fraz w top 3, 10 i 50 wyników wyszukiwania wg narzędzia Senuto
Z pomocą AI wygenerowaliśmy 45 opisów kategorii oraz przygotowaliśmy meta dane do każdej z nich. Utworzyliśmy 45 podstron, dodając przygotowane wcześniej treści. Następnie zgłosiliśmy mapy witryn do narzędzia Google Search Console, czekając na ich indeksację.
Linkowanie wewnętrzne i dalsze optymalizacje
Z poziomu nadrzędnych kategorii – wywozu gruzu, worków big bag i wynajmu kontenerów – wdrożyliśmy linkowanie wewnętrzne prowadzące do każdej z nowo utworzonych podstron. Gdy strony zaczęły się prawidłowo indeksować, widoczność witryny szybko i gwałtownie wzrosła, podobnie jak wiele pozycji słów kluczowych.
Przystąpiliśmy do stopniowej rozbudowy treści na każdej z podstron, dodatkowo w przypadku każdej wdrażając linkowanie wewnętrzne w obrębie danego klastra tematycznego, co również powodowało wzrost pozycji fraz.
Trzecim krokiem, rozpoczętym po stabilizacji słów kluczowych po ostatnich zmianach, była reoptymalizacja treści z pomocą narzędzia SurferSEO, a dodatkowo linkowanie wewnętrzne między miastami (np. między podstronami wywóz gruzu Katowice i kontener na gruz Katowice). Nad tym krokiem nadal pracujemy.
Na pozycję fraz miał też wpływ regularny link building – linki z lokalnych witryn, podobnych tematycznie do firmy, pomagały w utrzymaniu wysokich wyników. Aktualnie już ponad 30 stron linkuje do strony klienta.
Pozycje fraz – wyniki
Wszystkie działania sprawiły, że aktualnie 57 na 66 fraz (około 86%) znajduje się w top 10 wyników wyszukiwania Google. Podsumowując pozycjonowane słowa kluczowe (66):
- top 3 – z 0 na 16 słów kluczowych,
- top 10 – z 0 na 57 słów kluczowych,
- top 50 – z 17 na 66 słów kluczowych.
Aktualne pozycje fraz w top 3, 10 i 50 wyników wyszukiwania wg narzędzia Senuto
Widoczność witryny
Widoczność witryny w top 3, 10 i 50 wyników wyszukiwania Google znacznie wzrosła – poniżej przedstawiamy, jak się prezentuje zgodnie z bardziej rozbudowaną bazą 2.0. słów kluczowych narzędzia Senuto.
Widoczność witryny w top 3, 10 i 50 wyników wyszukiwania zgodnie z bazą 2.0 narzędzia Senuto
Podsumowanie i dalsze plany
Decyzja o utworzeniu kategorii podzielonych na 3 obszary, optymalizacje treści oraz skuteczne linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne nie tylko poprawiły widoczność witryny i wzrost pozycjonowanych fraz, ale też przyczyniły się do znacznego zwiększenia ruchu na stronie. Lokalne SEO, bazujące na miastach, w których działa firma, pozytywnie wpłynęło na rozwój firmy i jej rozpoznawalność.
W ramach dalszych działań planujemy kontynuować reoptymalizację, a następnie zastanowić się nad rozbudową witryny o kolejne treści, związane z wywozem konkretnych rodzajów gruzu.