Gospodarka Odpadami Budowlanymi – Sukces w SEO

Gwałtowny wzrost widoczności dzięki skutecznemu rozbudowaniu witryny

Firma, która do nas zwróciła się o pomoc w SEO oferuje usługi wywozu gruzu i wynajmu kontenerów na gruz. Działa na Śląsku już od wielu lat. Celem działań SEO było dotarcie do większej liczby klientów zainteresowanych usługą, a co za tym idzie, rozbudowa strony www, która początkowo zawierała zaledwie kilka podstron informacyjnych dotyczących podstawowej oferty. Kampanię SEO rozpoczęliśmy w lutym 2023 roku, czyli tuż po tym, gdy klient dokonał modernizacji strony do atrakcyjniejszej wizualnie wersji, dostosowanej do Google.

widoczność witryny wg narzędzia Senuto

Strategia SEO obejmowała przede wszystkim:

  • rozbudowę strony poprzez stworzenie nowych kategorii związanych z wywozem gruzu i wynajmem kontenerów,
  • wdrożenie linkowania wewnętrznego,
  • link building.

Pracę rozpoczęliśmy od podstawowych zadań, takich jak:

  • wdrożenie kodu śledzenia Google Analytics,
  • utworzenie usługi w Google Search Console,
  • przygotowanie i wdrożenie schemy (biznes lokalny),
  • poprawa błędów wynikających z migracji witryny, takich jak usuwanie błędów 404 i przekierowań 301 wewnątrz serwisu.

Słowa kluczowe i rozbudowa strony

Po analizie konkurencji i lokalnego obszaru działań klienta dobraliśmy słowa kluczowe generujące powstanie trzech rodzajów podkategorii:

  1. wywóz gruzu + miasto
  2. wynajem kontenera + miasto oraz kontener na gruz + miasto
  3. wywóz worków big bag + miasto

Klient wymienił 21 miast ze Śląska, w których głównie oferuje swoje usługi. Jeśli chodzi o wywóz worków big bag, były to 3 miasta. Oznacza to, że powstało 21 podstron i 21 fraz w przypadku punktu pierwszego, 21 podstron i 42 frazy w przypadku punktu drugiego oraz 3 podstrony i 3 frazy w przypadku punktu trzeciego. Dało to łącznie 45 podstron do utworzenia oraz 66 słów kluczowych dodanych do monitoringu fraz. Początkowo jedynie 17 fraz indeksowało się w obrębie top 50 wyników wyszukiwania.

Początek współpracy – pozycje fraz w top 3, 10 i 50 wyników wyszukiwania wg narzędzia Senuto

Z pomocą AI wygenerowaliśmy 45 opisów kategorii oraz przygotowaliśmy meta dane do każdej z nich. Utworzyliśmy 45 podstron, dodając przygotowane wcześniej treści. Następnie zgłosiliśmy mapy witryn do narzędzia Google Search Console, czekając na ich indeksację.

Linkowanie wewnętrzne i dalsze optymalizacje

Z poziomu nadrzędnych kategorii – wywozu gruzu, worków big bag i wynajmu kontenerów – wdrożyliśmy linkowanie wewnętrzne prowadzące do każdej z nowo utworzonych podstron. Gdy strony zaczęły się prawidłowo indeksować, widoczność witryny szybko i gwałtownie wzrosła, podobnie jak wiele pozycji słów kluczowych.

Przystąpiliśmy do stopniowej rozbudowy treści na każdej z podstron, dodatkowo w przypadku każdej wdrażając linkowanie wewnętrzne w obrębie danego klastra tematycznego, co również powodowało wzrost pozycji fraz.

Trzecim krokiem, rozpoczętym po stabilizacji słów kluczowych po ostatnich zmianach, była reoptymalizacja treści z pomocą narzędzia SurferSEO, a dodatkowo linkowanie wewnętrzne między miastami (np. między podstronami wywóz gruzu Katowice i kontener na gruz Katowice). Nad tym krokiem nadal pracujemy.

Na pozycję fraz miał też wpływ regularny link building – linki z lokalnych witryn, podobnych tematycznie do firmy, pomagały w utrzymaniu wysokich wyników. Aktualnie już ponad 30 stron linkuje do strony klienta.

Pozycje fraz – wyniki

Wszystkie działania sprawiły, że aktualnie 57 na 66 fraz (około 86%) znajduje się w top 10 wyników wyszukiwania Google. Podsumowując pozycjonowane słowa kluczowe (66):

  • top 3 – z 0 na 16 słów kluczowych,
  • top 10 – z 0 na 57 słów kluczowych,
  • top 50 – z 17 na 66 słów kluczowych.

Aktualne pozycje fraz w top 3, 10 i 50 wyników wyszukiwania wg narzędzia Senuto

Widoczność witryny

Widoczność witryny w top 3, 10 i 50 wyników wyszukiwania Google znacznie wzrosła – poniżej przedstawiamy, jak się prezentuje zgodnie z bardziej rozbudowaną bazą 2.0. słów kluczowych narzędzia Senuto.

Widoczność witryny w top 3, 10 i 50 wyników wyszukiwania zgodnie z bazą 2.0 narzędzia Senuto

Podsumowanie i dalsze plany

Decyzja o utworzeniu kategorii podzielonych na 3 obszary, optymalizacje treści oraz  skuteczne linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne nie tylko poprawiły widoczność witryny i wzrost pozycjonowanych fraz, ale też przyczyniły się do znacznego zwiększenia ruchu na stronie. Lokalne SEO, bazujące na miastach, w których działa firma, pozytywnie wpłynęło na rozwój firmy i jej rozpoznawalność. 

W ramach dalszych działań planujemy kontynuować reoptymalizację, a następnie zastanowić się nad rozbudową witryny o kolejne treści, związane z wywozem konkretnych rodzajów gruzu.